پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن
پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن

کربن تصفیه آب

کربن تصفیه آب چیست؟ 

فیلتراسیون کربن فعال یکی از بسیاری از فرآیندهایی است که معمولاً در تصفیه آب برای حذف آلاینده هایی مانند مواد آلی استفاده می شود. علاوه بر این، از آنجایی که می تواند آلاینده های ایجاد کننده بو را نیز حذف کند، اغلب برای خوش طعم کردن آب آشامیدنی استفاده می شود. از این جهت به آن کربن تصفیه آب گفته می شود.


طبق مقاله ای از M. Sklivaniotis و A.N. قدیمی ترین دستگاه های فیلتر کربن تصفیه آب شناخته شده به کرت باستانی Minonan برمی گردد. آنجلاکیس، «آب برای مصرف انسان در طول تاریخ». آب از طریق یک قنات 3 کیلومتری منتقل شد و چندین فیلتر سفالی مخروطی شکل پر از کربن در سیستم کشف شد.


فناوری کربن تصفیه آب در طول زمان بهبود یافته است و امروزه پیش‌بینی می‌شود که بازار کربن فعال رشد کند و تصفیه آب باعث رشد آن می‌شود. اگرچه همه‌گیری COVID-19 باعث ایجاد عدم قطعیت در پیش‌بینی‌ های بازار کربن فعال شده است.

کربن اکتیو اغلب برای کاربردهای آب آشامیدنی انتخاب می شود. زیرا به طور موثر مواد شیمیایی آلی مصنوعی، PFAS، کلر، ترکیباتی که بر طعم و بو و ترکیبات آلی به طور طبیعی وجود دارند را جذب می کند. با بدتر شدن آلودگی و آلودگی، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، فیلتراسیون کربن فعال در حال رشد است.


فیلتراسیون تخت

بر اساس گزارش Water Tech Online، اپراتورهای تصفیه خانه آب هنگام استفاده از کربن تصفیه آب دانه ای دو گزینه دارند:  تعویض حلال یا نصب فیلتر جدید، فیلتر چندرسانه ای موجود (معمولاً فیلتر بستر) را مجدداً اعمال کنید. هر دو روش نیازمند محاسبات عمق بستر، جریان آب و عوامل دیگر هستند. اپراتورها همچنین باید تغییرات فصلی در آب را که ممکن است به معنای نیاز به شستشوی معکوس مکرر باشد اجازه دهند.


گرانول‌های کربن اکتیو مورد استفاده در فیلتراسیون را می‌توان از طریق اکسیداسیون حرارتی مجدداً فعال کرد و امکان استفاده چندین بار از آن را فراهم کرد. فیلتر کربن فعال گرانولی را می توان به تنهایی یا همراه با سایر فناوری ها برای گندزدایی یا فرآیندهای دیگر برای دستیابی به کیفیت آب مورد نظر استفاده کرد. به عنوان مثال، می توان آن را همراه با ازن در یک درمان شناخته شده به عنوان فرآیند کربن فعال بیولوژیکی استفاده کرد.


فیلتراسیون کربن فعال به عنوان مرحله ای از تصفیه

محققان به مطالعه این محیط ادامه می دهند که هنوز به طور گسترده در کاربردهای مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال کربن تصفیه آب که با انعقاد و فیلتراسیون برای تصفیه پساب استفاده می شود. بنا به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، یک واحد زغال فعال دانه ای اغلب پس از فرآیندهای فیلتراسیون معمولی یا پس از فرآیندهایی مانند لخته سازی و ته نشینی در یک تصفیه خانه آب قرار می گیرد.


فلوئنس از چند رسانه ای و فیلتر کربن تصفیه آِب برای حذف مواد جامد معلق برای تصفیه آب فرآیندی در محیط های صنعتی استفاده می کند، اما در بسیاری از موارد اسمز معکوس (RO)، مانند آنچه در واحدهای NIROBOX Fluence استفاده می شود، به طور قابل توجهی آلودگی های آب را نسبت به کربن اکتیو حذف می کند. با این حال، پیش تصفیه با فیلتر کربن فعال همچنان می تواند غشاهای اسمز معکوس را از رسوب زودرس محافظت کند.


فیلترهای کربن تصفیه آب گرانولی همچنین می توانند مواد آلی و معدنی خاص از جمله کلرید، برخی فلزات سنگین، تانن ها، محصولات جانبی ضد عفونی آب ناخواسته، سموم ایجاد شده توسط جلبک ها و تری هالومتان ها را از آب حذف کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد