پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن
پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن

رزین سختی گیر - قیمت رزین سختی گیر

رزین سختی گیر آب چیست؟
نرم‌کننده‌ های آب که با نام سختی گیر شناخته می شوند ، اغلب بخش جدایی‌ ناپذیر خانه‌هایی هستند که دارای آب مخصوصاً سخت هستند، که می‌توانند سینک‌ها را لکه‌دار کنند و به مرور زمان لوازم خانگی را بشکنند. معمولاً ضروری نیست، اما بسیاری از افرادی که نمی‌خواهند در معرض خطر لکه‌های آب و احتمالاً گرفتگی لوله‌ها باشند، ترجیح داده می‌شود. این نوع سیستم دارای چندین قسمت اصلی است که یکی از مهمترین آنها رزین سختی گیر آب است. در واقع جزء اصلی سیستم است و تا حد زیادی وظیفه نرم شدن آب را بر عهده دارد و با فیلتر کردن برخی ناخالصی های ناخواسته کار می کند. در ادامه به بررسی ویژگی ها و قیمت رزین سختی گیر می پردازیم . 

رزین سختی گیر با حذف یون های منیزیم و کلسیم از آب لوله کشی در مخزن، آب سخت را نرم می کند. نقش مهمی در هر یک از سه فرآیندی که به تولید آب نرم کمک می کنند، ایفا می کند. رزین معمولاً به صورت گرانول هایی است که بار منفی دارند و در اکثر نرم کننده های آب معدنی در مخزن معدنی ذخیره می شوند.
  
برای شروع فرآیند، رزین با یون های سدیم اشباع می شود. آب موجود در لوله ها از طریق رزین به مخزن معدنی می رسد و یون های منیزیم و کلسیم به رزین می چسبند. در همین حال، سدیم موجود در رزین تبادل یونی با هیدروژن موجود در آب مخلوط می شود.

فاز بعدی نیز شامل سختی گیر رزینی در نقش اصلی است. با این تفاوت که این بار برعکس می شود. وظیفه رزین سختی گیر در این مرحله حذف یون‌های منیزیم و کلسیمی است که قبلاً جذب کرده و یون‌های سدیمی را که در مرحله اول حذف کرده است، حفظ می‌کند. در مرحله سوم مقداری از آب به مخزن دیگری به نام مخزن نمک منتقل می شود و در آنجا آبکشی شده و با نمک مخلوط می شود.
دو نوع اصلی از رزین تبادل یونی آب وجود دارد. رزین مش ریز می تواند تعداد بی شماری از مواد معدنی مانند آهن را به دام بیاندازد که سایر انواع رزین اغلب از آنها اجتناب می کنند. این نوع اغلب توسط کسانی که آب را از چاه می کشند استفاده می شود. از سوی دیگر، رزین های کلاهک معمولاً برای خانوارهای معمولی شهری بهتر هستند، به همین دلیل است که می توان آنها را در اکثر سیستم های نرم کننده آب یافت.

رزین سختی گیر آب معمولاً حدود 20 سال دوام می آورد. اگر یک نرم کننده آب، آب را نرم نمی کند، معمولاً مقصر رزین نیست، مگر اینکه سال ها تعویض شده باشد. اغلب، ابتدا باید مکانیسم کلی بریینگ و نرم شدن بررسی شود تا مشکل مشخص شود. اگر هیچ کدام از اینها مشکلی ندارند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که ببینید آیا سختی گیر رزینی  آب نیاز به تعویض دارد یا خیر.

قیمت رزین سختی گیر به مقادیر مختلفی بستگی دارد . از جمله پارامتر های مهم در تعیین قیمت رزین سختی گیر می توان به کیفیت رزین ، کاربرد و شرکت سازنده آن اشاره داشت . طبیعی است که هر چه کیفیت رزین تبادل یونی بالاتر باشد ، از قیمت بیشتری نیز برخودار است . جهت استعلام قیمت و خرید انواع سختی گیر رزینی می توانید به سایت جهان آب مراجعه کنید . 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد