پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن
پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن

کربن فعال - نحوه عملکرد و نحوه استفاده از آن

کربن فعال در حال حاضر برای سم زدایی عمومی به عنوان نوعی معجزه سم زدایی مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد کربن فعال، نحوه استفاده از آن و عوارض جانبی آن را توضیح می دهیم.


کربن فعال چیست؟

کربن فعال که به آن کربن دارویی یا زغال فعال نیز می گویند نباید با زغال باربیکیو اشتباه گرفته شود. از طرف دیگر، این یک زغال چوبی است که به طور خاص تولید شده و پر از منافذ و کانال های ریز است. ساختار آنها بیشتر شبیه یک اسفنج است. در نتیجه، سطح بسیار زیادی دارد. بله، چند گرم کربن فعال در حال حاضر مساحت یک زمین فوتبال 5000 متر مربعی را پوشانده است. یک گرم مساحت 1300 متر مربع.

  

کربن فعال چگونه ساخته می شود؟

کربن فعال از پوسته نارگیل و پسته ، چوب و زغال سنگ ساخته شود. پوسته ها در اجاق های بزرگ با دمای 900 درجه بخارپز می شوند، شما فقط رطوبت پوسته ها را از بین می برید، بنابراین آنها را نسوزانید وگرنه خاکستر خواهید داشت. شما به درمان آن با بخار و گرما ادامه می دهید که باعث ایجاد منافذ بیشتر و در نتیجه افزایش سطح می شود.


زغال فعال برای چه مواردی استفاده می شود؟

کربن فعال یا همان کربن اکتیو را می توان در بسیاری از زمینه های زندگی روزمره یافت. به عنوان مثال در فیلتر هوا در اتومبیل ها، در هود آشپزخانه، در فیلترهای آب، اکنون نیز در محصولات آرایشی و بهداشتی و...


زغال چوب فعال به ویژه به عنوان یک محصول دارویی شناخته شده است. به شکل قرص کربن فعال، بسیاری از افراد آن را در جعبه کمک های اولیه و داروخانه مسافرتی خود دارند. معمولاً برای مقابله با اسهال مصرف می شود، زیرا کربن فعال می تواند باکتری ها، سموم باکتریایی و آب اضافی را در روده متصل کند. کربن اکتیو برای نفخ نیز مناسب است، زیرا گازها را نیز جذب می کند.


کدام محصولات با کربن فعال موجود است؟

شناخته شده ترین محصول زمانی قرص زغال فعال بود که به آن اشاره شد. علاوه بر تمام زمینه های کاربردی در زمینه فنی، کربن فعال در سال های اخیر به طور فزاینده ای در بخش های مواد غذایی و آرایشی استفاده شده است. در حال حاضر آدامس های سیاه و سفید و خمیر دندان سیاه وجود دارد، زیرا گفته می شود که زغال چوب فعال می تواند دندان های شما را به رنگ سفید روشن آغشته کند. اما نان های همبرگر، نوشیدنی ها و بستنی نیز با کربن فعال سیاه رنگ می شوند و باید به سادگی خنک به نظر برسند یا مصرف کننده را در طول مسیر سم زدایی کنند.


کربن اکتیو خالص به صورت پودر، گلوله، قرص یا کپسول موجود است. پودر البته در کپسول ها نیز پر می شود. در حالی که قرص ها و کپسول ها برای بلع در نظر گرفته شده اند، گلوله ها بیشتر برای سیستم های فیلتر در نظر گرفته شده اند، در حالی که پودر را می توان برای کاربردهای خارجی استفاده کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد