پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن
پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن

فیلتر کربن فعال

فیلتر کربن فعال چه چیزی را حذف می کند؟

کربن‌های فعال از نظر حذف آلودگی‌ها، بو و طعم بد آب لوله‌کشی، توانایی‌های معجزه‌آسایی دارند. اما کربن فعال چه چیزی را حذف می کند، چگونه کار می کند و آیا واقعا ضروری است؟


چگونه کربن فعال آلاینده ها را از بین می برد؟

فیلتر کربن فعال از قطعات کوچک کربن به شکل میله ای یا دانه ای تشکیل شده اند که به شدت متخلخل هستند. تنها در یک گرم کربن فعال، مساحتی بین 450-2800 متر مربع وجود دارد. 4 گرم از این کربن معادل یک زمین فوتبال است. این منطقه بزرگ به کربن فعال اجازه می دهد تا آلاینده ها و سایر مواد را به طور موثر جذب کند و در نتیجه از بین ببرد.


کربن فعال علاوه بر سطح فیلتر، ظرفیت های متفاوتی با توجه به اندازه آلاینده هایی دارد که می توانند حذف کنند.ظرفیت فیلتر شامل ذرات 50 تا 0.5 میکرون است. هرچه منافذ کوچکتر باشد، فیلتر موثرتر خواهد بود، اما این امر منجر به جریان کمتر آب ثابت می شود.

هنگامی که آب از طریق کربن فعال جریان می یابد، ترکیبات شیمیایی به کربن متصل می شوند و به آب خالص اجازه خروج می دهند. اثربخشی به جریان و دمای آب بستگی دارد. در صورت فشار کم و دمای پایین آب باید از منافذ کوچکتر استفاده کرد.


زغال فعال معمولاً از نارگیل، چوب و زغال سنگ تشکیل شده است و به صورت دانه ای یا میله ای یا پودری عرضه می شود.

  

فیلترهای کربن فعال چه چیزی را حذف و کاهش می دهند؟

فیلترهای کربن فعال در حذف حداقل 81 ترکیب شیمیایی بسیار مؤثر هستند، با 30 ترکیب دیگر و 22 ماده دیگر نسبتاً مؤثر هستند. در واقع تعداد بیشتری وجود دارد، اما اینها ترکیباتی هستند که به طور گسترده آزمایش شده اند. با این حال، برخی از آلاینده ها وجود دارد که کربن فعال آنها را حذف نمی کند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. برای فهرست کامل به لینک های موجود در منابع مراجعه کنید.


طبق گفته EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده)، کربن فعال تنها فیلتری است که برای حذف همه 32 آلاینده آلی شناسایی شده، از جمله THMs (محصولات جانبی ضد عفونی کلر) توصیه می شود. همین امر در مورد 14 آفت کش و 12 علف کش ذکر شده نیز صدق می کند.

اینها عبارتند از نیترات ها و آفت کش هایی مانند گلایفوسیت (بهتر به عنوان "Roundup" شناخته می شود).


درک اینکه آلاینده های آب چیست می تواند پیچیده باشد. بنابراین، تمرکز بر مواردی که به مورد خاص آب لوله کشی مربوط می شود آسان تر است.


حذف کلر

بیشتر آب های عمومی در اروپا و آمریکای شمالی بسیار تنظیم شده، آزمایش شده و تایید شده برای آشامیدن است. با این حال، برای ایمن کردن آن، کلر اضافه می شود که می تواند طعم و بوی نامطبوع را ایجاد کند. فیلترهای کربن فعال برای از بین بردن کلر، طعم بد و بوی ناشی از آن بسیار عالی هستند. فیلتر کربن اکتیو با کیفیت بالا می توانند 95 درصد یا بیشتر از کلر موجود را حذف کند.


کلر را نباید با کلرید که یک ماده معدنی ترکیب شده با سدیم و کلسیم است، اشتباه گرفت. هنگامی که آب از طریق کربن فعال فیلتر می شود، کلرید ممکن است کمی افزایش یابد.


محصولات جانبی ضد عفونی کلر

شایع ترین نگرانی در مورد آب لوله کشی مربوط به محصولات جانبی ضد عفونی کلر (VOCs)، مانند THM ها است که به عنوان بالقوه سرطان زا شناسایی شده اند. کربن فعال این ترکیبات را بهتر از هر روش فیلترینگ دیگری حذف می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد