پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن
پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن

فیلتر کربن اکتیو

فیلتر کربن چیست و چه نقشی در تصفیه آب دارد؟

یک دستگاه تصفیه آب دارای مجموعه فیلترهای مختلفی است که هر کدام نقش مهمی در فرآیند تصفیه دارند. فیلتر کربن فعال یکی از آنهاست که نه تنها ناخالصی ها را از بین می برد بلکه به عنوان یک تقویت کننده طعم نیز عمل می کند!فیلترهای کربن نقش مهمی در فرآیند تصفیه آب دارند زیرا تمام مواد شیمیایی و ترکیبات آلی ناخواسته مانند کلر، آفت‌کش‌ها و سایر ترکیبات آلی فرار (VOCs) را که ممکن است در آب وجود داشته باشند را حذف می‌کنند.


آنها همچنین در از بین بردن بو و بو از آب موثر هستند و در عین حال طعم آب را بهبود می بخشند. با عبور آب از فیلتر کربن، ذرات کربن فعال تمام این ناخالصی ها را به همراه طعم بد و ترکیبات آلی جذب می کنند.


فیلترهای کربن اکتیو هم در مراحل تصفیه قبل و هم بعد از تصفیه RO استفاده می شوند. بیایید اهمیت و مزایای هر یک را درک کنیم.

  

فیلتر کربن قبل از RO

فیلتر کربن Pre-RO قبل از عبور آب به غشای RO تا حد ممکن ناخالصی ها را از بین می برد. این عمدتا به این دلیل است که فیلترهای کربن دارای مزیت سطح بالاتری هستند که در آن تمام مواد محلول به ذرات کربن روی سطح جذب می شوند. در این مرحله از فیلتر کربن به عنوان فیلتر Pre-RO Carbon یاد می شود.


فیلتر کربن Pre-RO همچنین با محافظت از غشای RO در برابر کلر که به غشاء با باز کردن منافذ آن آسیب می رساند، عمر آن را بهبود می بخشد. عمر طولانی فیلتر RO به معنای هزینه نگهداری کم برای مصرف کنندگان است.


همانطور که آب از فیلتر کربن اکتیو عبور می کند، همچنان حاوی برخی ناخالصی ها مانند TDS، فلزات سنگین است که باید تصفیه شوند. برای این منظور، مراحل بیشتری از تصفیه مانند RO و UV اضافه می شود تا اطمینان حاصل شود که آب فیلتر شده کاملاً تصفیه شده و برای مصرف ایمن است.


فیلتر کربن پست RO

پس از فیلتر شدن آب در مراحل تصفیه RO و UV، لایه دیگری از فیلتر کربن اضافه می شود که به نام فیلتر کربن Post-RO نامیده می شود. فیلتر پست کربن معمولا آخرین مراحل تصفیه آب را تشکیل می دهد. این مرحله تصفیه فیلتر کربن به افزایش کیفیت آب کمک می کند. به عنوان یک پولیش عمل می کند و طعم آب تصفیه شده را بیشتر بهبود می بخشد.


یک دستگاه تصفیه آب RO همراه با فیلترهای کربنی برای تصفیه آب بسیار توصیه می شود. بنابراین، مهم است که روی دستگاه تصفیه آب مناسب سرمایه گذاری کنید که بتواند آب آشامیدنی سالم و سالم را برای شما و اعضای خانواده شما فراهم کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد