پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن
پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن

نحوه کار پمپ دوزینگ دیافراگمی و پریستالتیک

پمپ دوزینگ چگونه کار می کند؟

پمپ دوزینگ یا همان پمپ اندازه گیری ، پمپ هایی هستند که برای تزریق مقادیر مشخصی از سیال و کنترل جریان اندازه گیری شده طراحی شده اند. آنها از محفظه های منبسط و منقبض برای حرکت مایعات استفاده می کنند. دوزینگ پمپ ها همچنین در طول زمان از دقت بالایی برخوردار هستند و می توانند طیف وسیعی از مایعات از جمله خورنده ها، اسیدها و بازها و همچنین دوغاب ها و مایعات چسبناک را پمپاژ کنند. پمپ دوزینگ در صنایع مختلف مانند تولید، کشاورزی و پزشکی استفاده می شود. انواع مختلفی از پمپ های اندازه گیری وجود دارد که به روش های مختلف کار می کنند. برای اهداف این پست، پمپ های اندازه گیری دیافراگمی و پریستالتیک را بررسی خواهیم کرد.


نحوه کار دوزینگ پمپ دیافراگمی و پریستالتیک

هر دو نوع پمپ دوزینگ - دوزینگ پمپ های دیافراگمی و پریستالتیک - بسیار مفید هستند و معمولاً چندین سال کارکرد قابل اعتماد و کارآمد را ارائه می دهند.

 

پمپ اندازه گیری دیافراگمی

پمپ تزریق های دیافراگمی پمپ هایی با جابجایی مثبت هستند که مایعات را با استفاده از دیافراگم رفت و برگشتی حرکت می دهند. آنها بسیار قابل اعتماد هستند زیرا قطعات داخلی ندارند که به هم ساییده شوند و اصطکاک ایجاد کنند و منجر به ساییدگی شوند. علاوه بر این، از آنجایی که آنها نیازی به آب بندی یا روغن کاری در سر پمپ ندارند، احتمال آلودگی بخار روغن یا نشت رسانه پمپ شده وجود ندارد.


بخش های مختلف پمپ دوزینگ دیافراگمی

مترینگ پمپ های دیافراگمی ساده دارای یک دیافراگم، دو دریچه، یک محفظه جابجایی و یک مکانیزم محرک هستند. دیافراگم یک غشای انعطاف پذیر است که با ارتعاش مکش ایجاد می کند تا مایع را به داخل و خارج از محفظه پمپاژ حرکت دهد.  مکانیزم محرک همان چیزی است که دیافراگم را فعال می کند. مکانیسم‌های حرکتی مختلفی وجود دارد که پمپ‌ دوزینگ های دیافراگمی ممکن است از آنها استفاده کنند. دو مورد از رایج ترین آنها هوا و موتور محرکه هستند.


پمپ تزریق دیافراگمی با هوا از هوای فشرده برای هدایت یک دیافراگم دوتایی (دو دیافراگمی) استفاده می‌کنند. یک دریچه شاتل جریان هوا را بین دو دیافراگم متناوب می کند. جریان رسانه ای که پمپاژ می شود با میزان فشار هوای وارد شده به پمپ تنظیم می شود.


پمپ دیافراگمی با موتور از حرکت چرخشی موتور استفاده می کند که از طریق مکانیزم بادامک به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می شود تا باعث جابجایی در حجم مایع شود و آن را با سرعت ثابتی انتقال دهد.


دوزینگ پمپ پریستالتیک

پمپ اندازه گیری پریستالتیک مانند پمپ اندازه گیری دیافراگمی، پمپ های جابجایی مثبت هستند. با این حال، آنها کاملا متفاوت عمل می کنند. پمپ های پریستالتیک از غلتک های دوار برای فشار دادن یک لوله انعطاف پذیر برای حرکت مایع در یک جریان تحت فشار استفاده می کنند. با فشرده شدن لوله و افزایش حجم کم فشار، خلاء ایجاد می شود که مایع را به داخل لوله می کشد. سپس مایع از طریق لوله رانده می شود زیرا لوله در چندین نقطه توسط غلتک ها منقبض می شود. با هر حرکت نوسانی یا چرخشی، سیال از طریق لوله جریان می یابد. پمپ های اندازه گیری پریستالتیک به دو صورت دایره ای (دوار) یا خطی طراحی می شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد