پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن
پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن

مترینگ پمپ و کاربرد های آن

مترینگ پمپ یا پمپ اندازه گیری چیست؟

مترینگ پمپ ، پمپی است که برای حرکت سیالات با دبی دقیق طراحی شده است. اکثراً این قابلیت را دارند که میزان جریان را با شماره گیری دستی یا تاچ پد دیجیتال تنظیم و تنظیم کنند. نرخ جریان برای مترینگ پمپ ها معمولاً به دلیل ماهیت کاربرد بسیار کم است، به‌طوری‌که بیشتر نرخ‌های جریان بر حسب گالن در ساعت (gph) نسبت به گالن‌های سنتی در دقیقه (gpm) که برای اکثر پمپ‌ها استفاده می‌شود، رتبه‌بندی می‌شوند.


رایج ترین انواع مترینگ پمپ یا به زبان عامیانه دوزینگ پمپ ها، پمپ های دیافراگمی هستند که دیافراگم به صورت مکانیکی یا هیدرولیکی فعال می شود یا از طریق یک شیر برقی حرکت می کند. با این حال، انواع دیگر پمپ‌های جابجایی مثبت مانند پمپ‌ پیستونی، پمپ‌ پریستالتیک، می باشند .   یا چندین نوع پمپ دوار دیگر نیز ممکن است به عنوان پمپ‌های اندازه‌گیری عمل کنند.

  

پمپ های اندازه گیری معمولاً در محدوده های زیر کار می کنند:

سرعت جریان بین 001/00 گرم در ساعت و 20 گرم در دقیقه است

کل هد (فشار) بین 10 تا 30000 psi است

اسب بخار بین 0.125 تا 5 اسب بخار است


مترینگ پمپ چگونه کار می کند ؟ 

دو نوع اصلی وجود دارد که هر دو ممکن است نرخ جریان را با هر تعداد مکانیسم پمپاژ مختلف تنظیم کنند:


1. پمپ های جابجایی متغیر با تغییر مقدار سیالی که وارد پمپ می شود، جریان را تنظیم می کنند، در حالی که موتور همیشه با سرعت ثابت کار می کند. آنها اغلب این کار را با تنظیم طول ضربه، یا در برخی موارد مقدار سیال هیدرولیکی که دور زده می شود، انجام می دهند.


2. پمپ های جابجایی ثابت، جریان را با تغییر سرعت موتور تنظیم می کنند، در حالی که با هر دور چرخش، همان مقدار سیال جابه جا می شود.


دوزینگ پمپ ها در کجا استفاده می شوند ؟ 

دوزینگ پمپ ها (پمپ تزریق) در هر جایی که نیاز باشد دبی مایع به طور منظم اندازه گیری و تا سطوح دقیق تنظیم شود استفاده می شود. آنها بیشتر برای پمپاژ مواد شیمیایی تصفیه در برنامه های تصفیه آب، مانند تصفیه آب برای آشامیدن، استخرهای شنا، دیگ های بخار، برج های خنک کننده یا در تصفیه فاضلاب استفاده می شوند. مواد شیمیایی تصفیه شده برای تنظیم pH، قلیاییت و ضد عفونی آب به داخل آب پمپ می شوند.


آنها همچنین در کارخانه های فرآوری مواد غذایی برای مخلوط کردن مواد مایع، در کاربردهای اندازه گیری فرآیند که باید یک ماده شیمیایی به مقدار دقیق به ماده شیمیایی دیگر اضافه شود، در خطوط لوله برای کاهش تلفات اصطکاک در حین حرکت روغن از طریق خط، و در آزمایشگاه های مختلف استفاده می شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد