پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن
پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن

پمپ دقیق

پمپ دقیق چیست؟

یک پمپ دقیق دقیقاً سرعت جریان یک مایع را با پمپاژ مداوم آن در دوزهای کوچک کنترل می کند. آنها را فقط می توان برای مایعات استفاده کرد زیرا مایعات تراکم ناپذیر هستند. آنها بدون توجه به فشارشان همان حجم را اشغال می کنند. ، پمپ‌های اندازه‌گیری، پمپ‌های جابه‌جایی مثبت هستند - مکانیسم پمپاژ تنها مقدار دقیق مایعی را که تنظیم شده است در یک دور یا یک حرکت حرکت می‌دهد. هنگامی که یک پمپ دقیق (دوزینگ پمپ) به درستی کار می کند، هیچ نشتی یا لغزش از ورودی به خروجی یا بالعکس نشان نمی دهد.


دوزینگ پمپ ها به طور گسترده در آزمایشگاه ها، کارخانه های شیمیایی، پزشکی و توزیع کنندگان تجاری استفاده می شود. در صورت استفاده دارویی، آنها می توانند مقدار دقیق دارو را برای بیماران در یک دوره زمانی مشخص کنند. به همین دلیل به آن پمپ دقیق می گویند . برای تولید، آنها اطمینان حاصل می کنند که مقادیر مناسب مواد در فرآیندهای تولید اندازه گیری می شود. در تجارت، پمپ های اندازه گیری اطمینان حاصل می کنند که مشتریان تمام مایعی را که خریداری کرده اند دریافت می کنند.

  

دو نوع اصلی پمپ دقیق (مترینگ پمپ) و تعدادی فناوری مختلف وجود دارد که می توان برای تسهیل هر دو نوع استفاده کرد. نوع اول پمپ با سرعت ثابت جابجایی متغیر است. موتور آن با سرعت ثابت کار می کند، اما می توان مقدار مایع پمپ شده در هر دور را تنظیم کرد. نوع دیگر، سرعت متغیر جابجایی ثابت، سرعت موتور را برای تغییر نرخ پمپاژ تغییر می دهد.


دوزینگ پمپ جابجایی متغیر مطابق با همان اصل هیدرولیکی مورد استفاده در انتقال هیدرواستاتیک کار می کند. چهار تا هشت سیلندر هیدرولیک کوچک به صورت دایره ای چیده شده اند و پیستون هایی با گوی های دوار از انتهای باز سیلندرها بیرون زده اند. یک صفحه تکان یا چرخان قابل تنظیم روی شفتی می چرخد ​​که با سرعت ثابتی می چرخد. با چرخش شفت، پایین‌ترین نقطه روی صفحه سواش، هر پیستون را به ترتیب با مقدار دقیق فشار می‌دهد و باعث می‌شود مقدار دقیقی از مایع در هر چرخش خارج شود. افزایش زاویه نوسان باعث افزایش میزان حرکت هر پیستون و همراه با آن مقدار مایعی می شود که هر پیستون و سیلندر در هر دور موتور به خروجی می رساند.


پمپ دور متغیر به سادگی سرعت شفت صفحه swash غیر قابل تنظیم را افزایش یا کاهش می دهد. این می تواند یک آرایش شعاعی از سیلندرها و پیستون ها در اطراف یک میل لنگ مرکزی داشته باشد. این نوع به طور کلی هزینه کمتری برای ساخت دارد و به مراتب محبوب‌تر از این دو است.


یکی دیگر از انواع پمپ های اندازه گیری، پمپ دقیق پریستالتیک، به طور گسترده در پزشکی و در آزمایشگاه استفاده می شود تا حدی به دلیل سهولت استفاده از آن. یک پمپ پریستالتیک طولی از لوله پلاستیکی انعطاف پذیر را در یک مسیر دایره ای نگه می دارد در حالی که به طور متناوب توسط تعدادی غلتک روی یک دیسک چرخان در مرکز مسیر فشرده و شل می شود. این عمل غلتشی طول لوله را به بخش های متحرک با اندازه مساوی تقسیم می کند که از یک سر لوله به داخل کشیده شده و از سر دیگر تخلیه می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد