پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن
پمپ

پمپ

پمپ آب،موتور آب،تصفیه آب،دستگاه آب تصفیه کن

نکاتی در استفاده از پمپ تزریق

نکات مهم در استفاده از پمپ تزریق

پمپ های تزریق یک راه عالی برای تزریق دقیق مایعات، از مکمل های اصلی و جزئی، مانند کلسیم، منیزیم و ید گرفته تا مواد مغذی و باکتری ها، مانند نیتروژن، فسفر و کربن است. با این حال، راه‌اندازی نادرست دوزینگ پمپ می‌تواند منجر به ناتوانی در دوز کردن مقدار یا تعداد دفعات مورد نیاز شود. یا بدتر از آن، تخلیه کل بطری محصول شما در مخزن و به طور بالقوه همه چیز را از بین می‌برد. در اینجا چند نکته برای راه اندازی ایمن یک پمپ تزریق و استفاده حداکثری از عملکرد آن آورده شده است.


 
نکته اول :
 مطمئن شوید که ظروف محلول های شما پایین تر از انتهای لوله خروجی پمپ تزریق  (مترینگ پمپ) می باشد. برای جلوگیری از سرازیر شدن کل بطری محلول شما در مخزن دوزینگ پمپ، بسیار مهم است که ظروف محلول شما در ارتفاع کمتر از انتهای لوله دوز شما قرار داشته باشند.


 

نکته دوم : از شیرهای چک استفاده کنید تا مطمئن شوید خطوط شما در حالت اولیه قرار دارند .

درست بعد از هد پمپ تزریق، یک شیر چک قابل اعتماد را روی خط خروجی نصب کنید تا مطمئن شوید لوله (خطوط) شما همیشه آماده می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که شیر چک در جهت مناسب تنظیم شده است. به طوری که مایع بتواند در حین کارکرد معمولی پمپ به درستی از آن عبور کند و در زمانی که پمپ دوز خاموش است، از جریان برگشتی جلوگیری کند. اکثر شیرهای چک جهت جریان را با یک فلش کوچک در کنار شیر نشان می دهند. این فلش جهت جریان عادی را نشان می دهد. بدون دریچه چک که به درستی نصب شده باشد، مایع به داخل ظرف تخلیه می‌شود و لوله شما خشک می‌شود و دیگر آماده نمی‌شود، به طوری که وقتی دوزینگ پمپ شروع به کار کرد، به جای یک ماده مغذی مهم، هوا را به سیستم خود پمپاژ می‌کنید.


نکته سوم 
:
 از یک لوله سیلیکونی با کیفیت بالا استفاده کنید.لوله‌های ارزان‌قیمت غیرسیلیکونی در صورت قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض مواد شیمیایی مانند کلسیم می‌توانند به راحتی پیچ خورده و حتی بدتر ترک بخورند و نشت کنند. فقط برای صرفه جویی و استفاده از یک لوله سیلیکونی باکیفیت که به راحتی خم نمی شود و به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ترک نمی خورد، ریسک نکنید. همچنین، شما باید مطمئن شوید که لوله شما به درستی هدایت شده است تا از گیر افتادن در حین تعمیر و نگهداری جلوگیری کنید.


نکته چهارم :    یک لوله به طور مکرر انتهای لوله خروجی خود را بازرسی کنید.
هنگامی که پمپ دوز شما کار نمی کند، معمول است که یک قطره مایع در انتهای لوله دوز شما آویزان بماند. این قطره به طور معمول خشک می شود و مقداری "پوسته" (یعنی ماده شیمیایی خشک شده) را پشت سر می گذارد. با گذشت زمان ممکن است رسوب ایجاد شود و انتهای لوله مترینگ پمپ شما را محدود یا مسدود کند که می تواند از رسیدن مقدار صحیح مایع به مخزن شما جلوگیری کند. برای جلوگیری از این امر، به سادگی آن را بردارید و بیرون بیاورید و تمیز کنید .   



اگر شما هم نکات دیگری را می دانید ، برای ما ارسال کنید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد